۵۲ نکته برای شادی و افزایش بهره وری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 9 / 1 / 1393
بازدید : 403
نویسنده : sharef zadeh
52-Happy-Life-2-salemzi-com.jpg

۱۴- زندگی را ساده بگیرید: سخت نگیرید. افرادی که زندگی را ساده می گیرند، لذت بیشتری از زندگی شان می برند. وسایل و وظایف کمتر تا زندگی را برای تان لذت بخش تر می کند.

۱۵- آنچه دارید را بپذیرید: مشکل بسیاری از افراد است که اغلب فکر می کنند خوشحالی زمانی به دست می آید که حتماً به مقاصد خاص و مهمی که در ذهن دارند دست یابند. مثل رسیدن به شغل مناسب و خانه ای که در رویاهای شان ساخته اند. متأسفانه رسیدن به این رویاها مدت زمان زیادی طول می کشد و زمانی که به آن می رسید احتمالاً رویاهایتان تغییر یافته و رویاهای جدیدی در سر دارید، پس آنطور که باید از آن لذت نخواهید برد. به جای آن سعی کنید از آنچه که هستید و چیزهایی که دارید لذت ببرید. برای انجام این کار به جای مقایسه خود با افرادی که از شما بالاترند، خودتان را با کسانی که زندگی سختی دارند و با آن در حال مبارزه هستند، مقایسه کنید. این مقایسه منجر به درک بیشتر حس خوشبختی و احساس شادمانی از وضع فعلی تان می شود.

۱۶- سرنوشت خود را پیش بینی کنید: سرنوشت شما چگونه خواهد بود؟ در آینده چه کارهایی انجام خواهید داد و زندگی شما را به کجا می برد؟ با روز و شب خود چه می کنید؟ سعی کنید تصویر ذهنی واضحی از آینده تصور کنید و آنرا جایی یادداشت کنید. حال یک قدم جلوتر روید و سعی کنید آنرا به حقیقت تبدیل کنید و راههای مختلف را برای رسیدن به آن امتحان کنید.

۱۷- اهداف بلند مدت تعیین کنید: چشم انداز شما از آینده باعث می شود که برای خود اهدافی بلند مدت مشخص کنید. از میان اهدافی که در سر دارید یکی را به دلخواه انتخاب کنید و تمام تمرکز خود را بر روی آن بگذارید. سعی کنید طی یک سال آینده به آن دست یابید. سپس جهت پیش برد اهداف بلند مدت، اهداف میان مدت برای خود تعیین کرده و تلاش کنید در چند ماه آینده به آن برسید. حال مشخص کنید که برای رسیدن به اهداف میان مدت در این هفته و در این روز چه خواهید کرد. در هر زمان فقط بر روی یک موضوع تمرکز کنید و سعی کنید به آن برسید و سپس به موضوع بعدی بپردازید.

۱۸- اهداف خود را مرور کنید: تعیین هدف بسیار حائز اهمیت است. اما در واقع کلید رسیدن به آن، بازنگری و نقد ماهانه و یا هفتگی، و برداشتن گامهایی برای تبدیل آن به واقعیت است. بنابراین سعی کنید مرتباً آنها را مرور کنید.

۱۹- ماموریت زندگی: این نکته، مرتبط با پیش بینی سرنوشت اما متفاوت با آن است. فکر کردن به اینکه زمانی که مُردید چگونه از شما یاد می شود خیلی مهم است. پس می توانید زندگی را به گونه ای ادامه دهید که به چیزی که می خواهید منجر شود. تلاش کنید که با هدف زندگی کنید و هر روز را با آن هدف شروع کنید.

۲۰- وظایف مهم خود را به صورت هفتگی و روزانه طرح ریزی کنید: با انتخاب سه مورد از مهمترین کارهایی که در یک روز قرار است انجام دهید برای خود هدف روزانه مشخص کنید و آنها را در اولویت قرار دهید. جهت رسیدن به نتیجه بهتر همین کار را برای یک هفته انجام دهید. بزرگترین کارهایی که در این هفته می خواهید انجام دهید را انتخاب و برای آنها برنامه ریزی کنید.

۲۱- حفظ تمرکز: یکی از مهمترین کلیدهای رسیدن به هدف، حفظ تمرکز بر روی آن است. انجام اینکار بسیار حائز اهمیت است که در یک زمان فقط یک هدف را دنبال کنید. اگر شما مرتباً هدفتان را به خودتان یادآوری کنید تمرکز خود را از دست نخواهید داد. پوستری از هدف فعلی خود تهیه کنید و آنرا پرینت بگیرید و در معرض دید قرار دهید یا برای خود ایمیل یادآوری بفرستید. به هر حال راهی را برای حفظ تمرکز پیدا کنید. آن زمان است که به عینه شاهد رسیدن به هدفتان خواهید بود.

۲۲- از سفرتان لذت ببرید: هدفها حائز اهمیت اند اما نه به بهای از دست دادن شادی کنونی. این مسئله که شما بتوانید از سفرتان لذت ببرید خیلی مهم است. فراموش کردن این نکته ریز و مهم بسیار آسان است. پس سعی کنید مرتب آنرا به خودتان گوشزد کنید.

۲۳- یک برنامه روتین برای صبح و بعد از ظهر ایجاد کنید: این موضوع برای نظم دادن به فعالیت های روزانه از اهمیت بسیاری برخوردار است. کلیه اهداف تان را مشخص کنید و سپس وارد بخش مدیریت اهداف شوید. خود را برای یک شروع تازه آماده کنید. برای مثال در یک بعد از ظهر نه تنها می توانید به استراحت و رفع خستگی یک روز طولانی بپردازید، بلکه می توانید به اینکه روزتان را چگونه گذرانده اید فکر کنید. بدین ترتیب می توانید خود را برای روز بعد آماده کنید تا چگونگی شروع آن، برای تان گیج کننده نباشد. همچنین، یک صبح روتین راه بسیار مناسبی برای خوش آمد گویی به روز است. زمانی است برای ورزش کردن، مدیتیشن، تفکر آرام، نوشتن و کارهای دیگر.

۲۴- روابط دوستانه خود را توسعه بخشید: اینکه شما دوستان خاصی برای خود داشته باشید فوق العاده است ولی روابط صمیمانه می تواند با هر کسی در اطرافتان بوجود بیاید. گذراندن زمان با اشخاصی که می شناسید، به ایجاد و گسترش رابطه صمیمانه تر شما کمک می کند. اما اگر این کار را انجام نداده اید نا امید نشوید. این عمل لزوماً نباید از سوی شما باشد. رابطه صمیمانه می تواند از سوی دوستان، سایر اعضای خانواده، فرزند، هم اتاقی، همکلاسی و همکاران نیز گسترش یابد. هر شخصی که ما ملاقات می کنیم بشری است با خواسته های مشابه ما، خواسته هایی مانند خوراک، پوشاک، سرپناه، نیاز به شاد بودن و ایجاد روابط صمیمانه با دیگران. سعی کنید موضوعات مشترک بین خودتان را پیدا کنید؛ گشاده رو و صادق باشید؛ اطلاعات بیشتری از یکدیگر بدست آورید؛ یکدیگر را بیشتر بشناسید و به هم عشق بورزید.

۲۵- پرداخت و حذف بدهی های مالی: این عمل راه بزرگی برای کاهش استرس و ایجاد امنیت بیشتر است. اگر با بدهی کارتهای اعتباری خود مشکل دارید و هزینه ها بر شما فشار می آورد، پیشنهاد می کنم از شر کارت های اعتباری خود خلاص شوید. ممکن است چندین سال طول بکشد ولی شما را از شر بدهی ها خلاص می کند و خاطرتان آسوده می شود.

۲۶- از کوچکترین لحظات خوشتان لذت ببرید: شما می توانید این خوشی ها را در هر جایی پیدا کنید. غذا، غروب آفتاب، ماسه ای که در ساحل دریا بین انگشتانتان می رود، چمن تازه کوتاه شده، بازی با فرزندتان، یک کتاب خوب، یک تخت گرم و نرم، رقصیدن در باران و موسیقی مورد علاقه تان. شما احتمالاً می توانید یک لیست ۲۰ موردی از مواردی که برایتان لذت بخش است را تهیه کنید و این لذتهای کوچک را در روزتان پخش کنید. بدین صورت زندگی بهتری خواهید داشت.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 70
بازدید دیروز : 225
بازدید هفته : 768
بازدید ماه : 2391
بازدید کل : 1079052
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com